ΠΝΟΗ ΖΩΗΣ Κ ΚΑΘΑΡΣΗΣ

Aναπνέω καλά σημαίνει, έχω μεγαλύτερη αντοχή, πνευματική διαύγεια, αλλά κοιμάμαι και καλύτερα

 Γυμναστική, κολύμπι, γιόγκα, Ται Τσι, Διαλογισμός, προσευχή, ήρεμος ύπνος, κλπ κλπ Όλα χρειάζονται ρυθμική βαθιά αναπνοή. Τυχαίο?? Δεν νομίζω!!
Human lungs and bronchi in x-ray view - stock photo
 
Πως είναι η αναπνοή σας αυτή τη στιγμή; Είναι βαθειά και αργή ή ρηχή και γρήγορη; Γίνεται ρυθμικά χαρίζοντάς σας πληρότητα, ενέργεια και αντοχή ή είναι ακανόνιστη και σας δημιουργεί ένταση και καταπόνηση;
 

Αυτή η φαινομενικά απλή λειτουργία της αναπνοής που συμβαίνει ακούσια κατά τη διάρκεια κάθε δραστηριότητάς μας, ακόμη και κατά τον ύπνο, παίζει θεμελιώδη ρόλο στην καλή και πλήρη υγεία. Η βαθιά και σωστή αναπνοή είναι ο πιο σημαντικό πράγμα που μπορείτε να κάνετε τώρα για τον εαυτό σας και να σας ωφελήσει για ολόκληρη τη  ζωή σας.

 Oι τύποι της αναπνοής

Yπάρχουν δύο τύποι αναπνοής: η θωρακική και η κοιλιακή αναπνοή. O τύπος της αναπνοής που «χρησιμοποιεί» ο κάθε οργανισμός, παρ’ όλα αυτά, έχει να κάνει με τις ανάγκες του, αλλά και τη γενικότερη κατάσταση της υγείας του. Σε κάθε περίπτωση ο στόχος είναι ένας: να καλύπτονται και να ικανοποιούνται οι αναπνευστικές ανάγκες του κάθε οργανισμού.Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο τύπος της αναπνοής που «χρησιμοποιεί» ένας πιο υγιής οργανισμός είναι ο θωρακικός.
Aντίθετα, στην κοιλιακή αναπνοή οι μύες της κοιλιάς αναγκάζονται να εμπλακούν στην αναπνευστική διαδικασία για να την υποβοηθήσουν, πράγμα που συμβαίνει κυρίως σε ανθρώπους οι οποίοι είναι παχύσαρκοι ή έχουν κάποιο παθολογικό πρόβλημα, εξαιτίας του οποίου δεν μπορούν να έχουν καλή αναπνευστική λειτουργία.

 Handsome man wearing white deep breathing in front of the ocean. - stock photo

Υπάρχουν τρεις πολύ σοβαροί λόγοι,για τους οποίους πρέπει να μάθουμε να αναπνέουμε σωστά.
 
1. Με τη σωστή αναπνοή επιτυγχάνουμε πληρότητα. Πληρότητα σημαίνει πλήρης πρόσληψη και χρησιμοποίηση του οξυγόνου σύμφωνα με τις ικανότητές μας:
α) Η υγεία και η ίδια η ζωή των κυττάρων εξαρτάται από την καλή οξυγόνωσή τους
β) Όσο μεγαλύτερη οξυγόνωση των κυττάρων επιτυγχάνεται, τόσο περισσότερη υγεία στα κύτταρα, στους ιστούς, στα όργανα και συστήματα και κατ’ επέκταση σε όλη την πολυδιάστατη ύπαρξη μας.

2. Με τη σωστή αναπνοή και τις τεχνικές της επιτυγχάνουμε χαλάρωση και ηρεμία του και του νευρικού συστήματος. Επιτυγχάνουμε μεγαλύτερες δυνατότητες αυτοσυγκέντρωσης  και δημιουργικότητας.

3. Με τη σωστή αναπνοή και τις τεχνικές της επιτυγχάνουμε την αύξηση και τονέλεγχο της ροής της
βιοενέργειας
.

meditation - stock photo

Οφέλη της σωστής αναπνοής σε Σώμα, Πνεύμα, Ψυχή

Σώμα

– Η βαθιά αναπνοή καίει λίπος και χτίζει τους  μυς.

– Βοηθά στον έλεγχο του βάρους. Το οξυγόνο αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος απομακρύνοντας τις τοξίνες και επιπλέον αιματώνει τους αδένες οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για το βάρος του σώματος π.χ. θυροειδής αδένας.
– Η αναπνοή έχει ως αποτέλεσμα να γίνεται ένα μασάζ στα όργανα, όπως το στομάχι, τα νεφρά, το συκώτι κτλ. Η ροή και η απορρόφηση των χωνευτικών ενζύμων και των θρεπτικών ουσιών αυξάνονται, εξαλείφοντας έτσι οποιαδήποτε στομαχική δυσφορία ή τη δυσκοιλιότητα.
– Βελτιώνει την πέψη διότι το στομάχι δέχεται περισσότερο οξυγόνο.
– Ελαττώνει το «φόρτο εργασίας» στην καρδιά, βελτιώνοντας έτσι όλες τις παθήσεις που συνδέονται με αυτήν.
– Επιβραδύνει τη διαδικασία της γήρανσης: Μια σωστή αναπνοή, αποβάλλει το 70% των τοξινών στο σώμα.
– Αναζωογονεί το δέρμα.
– Αυξάνει την ελαστικότητα στους πνεύμονες και τους πλευρικούς μύες.
– Θεραπεύει και βοηθάει στη βελτίωση προβλημάτων με την αναπνοή, όπως είναι για παράδειγμα το άσθμα ή ο υπεραερισμός.
– Βελτιώνει την ποιότητα του αίματος εξαιτίας της αύξησης της οξυγόνωσης των πνευμόνων.
– Με την αύξηση των επιπέδων οξυγόνου στο αίμα, βοηθάει και στην καταπολέμηση του καρκίνου: Τα καρκινικά κύτταρα είναι γνωστό ότι καταστρέφονται όταν οξυγονώνονται, επειδή  ο καρκίνος ζει σε κύτταρα που είναι πεινασμένα για οξυγόνο.
– Μειώνει τη χοληστερίνη στο αίμα.
– Ρυθμίζει τον έμμηνο κύκλο.
– Βελτιώνει την υγεία του νευρικού συστήματος περιλαμβανομένου του εγκεφάλου, της σπονδυλικής στήλης και των νεύρων, η οποία έχει ευεργετικό
αντίκτυπο σε όλα τα υπόλοιπα μέλη του σώματος.
– Καθαρίζει  το λεμφικό  σύστημα και ενισχύει το ανοσοποιητικό.
– Ελευθερώνει ενδορφίνες, οι
οποίες προκαλούν συναίσθημα ικανοποίησης και χαλάρωσης και καταλαγιάζει επίσης
οποιοδήποτε τύπο πόνου.
– Βοηθά στην επίλυση προβλημάτων με τον ύπνο και
αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας.
– Καταπολεμά τις ημικρανίες.
– Διευκολύνει τη μέγιστη αθλητική απόδοση.

Νους & Ψυχή

– Η αργή, βαθιά, ρυθμική αναπνοή χαλαρώνει το μυαλό και την ψυχή, με αποτέλεσμα να ανακουφίζει από το άγχος και την πίεση.

– Βοηθά να ξεπερνάτε τα όριά σας, να αυξάνετε τη δύναμη, την ικανότητα απόλαυσης, την επινοητικότητα και την αποτελεσματικότητά σας.
– Διευκολύνει τη δημιουργικότητα, την έμπνευση και την ευρηματικότητα.
– Διευκολύνει στο να αποκτήσετε διαύγεια σε ό,τι αφορά τη ζωή και τους στόχους σας.
– Βελτιώνει τη μνήμη.
– Εξευγενίζει την ενέργειά σας.
– Προσφέρει μία αίσθηση ελευθερίας.
– Βελτιώνει τις σχέσεις, ενισχύει την αυτοεκτίμηση και οδηγεί σε μεγαλύτερη επιτυχία και περισσότερη  ευτυχία.
– Κάνει εύκολη την αλλαγή προς το καλύτερο.
  Κ ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕ….Γυμναστική, συγκεντρωση, κολύμπι, γιόγκα, Ται Τσι, Διαλογισμός, προσευχή, ήρεμος ύπνος, κλπ κλπ Όλα χρειάζονται ρυθμική βαθιά αναπνοή. Τυχαίο?? Δεν νομίζω!!
Relaxed senior woman doing some breathing exercises - stock photo

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s